Starterbegeleiding & financieel advies
Als startende ondernemer kunnen er een hoop vragen op u afkomen. U moet een ondernemingsplan opstellen, belangrijke keuzes maken zoals bijvoorbeeld de rechtsvorm van uw onderneming, maar ook op de hoogte zijn van de plichten en rechten die u heeft richting de belastingdienst. Er komt dus een hoop op u af, waarin wij u in kunnen begeleiden.
Heeft u complexere financiƫle vraagstukken of wilt u financieel advies bij het nemen van een belangrijke zakelijke beslissing dan kunt u dit bij ons neerleggen. Wij adviseren u graag.
Administratie
U kunt zelf bepalen welke werkzaamheden u door ons wilt laten verrichten. U kunt de gehele administratie uitbesteden, maar er ook voor kiezen om alleen een controle te laten uitvoeren en alles wat daar tussen zit. Een overzicht van de mogelijkheden:
Wij werken met een online boekhoudsysteem waardoor u overal en altijd toegang heeft tot uw administratie.
BTW aangifte
Op basis van de door u of door ons verwerkte administratie kunnen wij uw aangifte omzetbelasting verzorgen. Afhankelijk van uw situatie verzorgen wij maandelijks, per kwartaal of jaarlijks de aangifte omzetbelasting, welke door ons middels SBR (Standard Business Reporting) verzonden wordt naar de Belastingdienst. Vervolgens ontvangt u van ons een uitdraai van de verschuldigde omzetbelasting. Mocht de Belastingdienst naar aanleiding van de ingediende aangifte vragen hebben, dan zullen wij deze voor u afhandelen. Ook kan het zijn dat er een suppletie aangifte ingediend moet worden.
Opstellen jaarrekening
Aan de hand van de gevoerde bedrijfsadministratie wordt de jaarrekening opgesteld. In eerste instantie wordt er een concept jaarrekening opgesteld welke wij met u zullen doorspreken. Daarna wordt de jaarrekening definitief gemaakt en (indien wettelijk vereist) gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
Aangifte Inkomstenbelasting/Vennootschapsbelasting
Dit jaarrekening vormt de basis voor de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. Deze wordt door ons elektronisch ingediend bij de belastingdienst.
Salarisadministratie
Ook de loonadministratie en alle hierbij behorende zaken kunnen wij voor u verzorgen. Naast de maandelijkse loonstrook verzorgen wij de aangifte loonheffing, de jaaraangifte, maar ook aan- en afmelding van uw werknemer bij de belastingdienst.
Interimwerkzaamheden
Heeft u behoefte aan tijdelijke kennis- en of capaciteits-oplossingen op financieel gebied? Dan kunt u ons hiervoor benaderen.